lördag 6 april 2013

Livet står på paus...

Det är en ganska bra beskrivning av hur det känns just nu! Vi bara väntar och väntar på att dagarna ska gå tills jag börjar känna att något håller på att hända. Vi längtar och väntar så det enda vi vill är att vårt liv som fyra ska börja NU! Idag går vi in i graviditets vecka 40, 7 dagar kvar till bf.

Samtidigt går jag också och suger på karamellen och njuter av detta, det ska bli så spännande och härligt med detta nya kapitlet i livet! Fredrik och jag ska bli tvåbarnsföräldrar och Stella ska bli storasyster, mäktiga titlar.

Jag slås då och då av det faktum, hur olika upplevelser mina graviditeter är. Vad stor betydelse graviditeten med Stella har för denna. Med Stella förstod jag aldrig att det skulle komma ett litet barn. Det gör jag denna gången vilket i sig medför en helt annan typ av längtan... Ingen bättre och ingen sämre, men SÅ olika. Inget är som första gången, jag håller med, men inget är som andra gången heller...

Mitt älskade barn i magen, mina ögon fylls av tårar när jag tänker på att det närmar sig med stormsteg till dagen jag får hålla dig i mina armar för första gången. Du är SÅ välkommen. Vi är väldigt många som längtar efter att få överskölja dig med kärlek, värme och omsorg, inte minst din mamma.

2 kommentarer:

  1. Finaste Frida!
    Mina tårar rinner också när jag läser din blogg idag!
    Lyckliga lilla knyte som ska komma till världen snart.....
    Allt gott önskar jag er!
    Moster M

    SvaraRadera